اپل نه تنها بهخاطر نقض پتنتهای شرکت فناوری پزشکی «مسیمو» (Masimo) مجبور شده تا فروش آنلاین اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا سری ۲ را متوقف کند، بلکه ظاهراً این موضوع باعث شده تا تعمیرات سختافزاری چندین مدل اپل واچ نیز از دسترس مشتریان غول فناوری خارج شود.
ادامه ممنوعیتهای اپل واچ
«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدید خود ادعا کرده که اپل به کارمندان بخش خدمات مشتریان خود اطلاع داده است که ارائه خدمات تعمیرات سختافزاری بدون گارانتی و تعویض ساعتهای اپل واچ سری ۶ به بعد (به استثنای اپل واچهای سری SE) در زمان ممنوعیت اعمالشده توسط کمیسیون تجارت بینالمللی (ITC) ایالات متحده انجام نخواهد شد.
البته محصولات تحت گارانتی یا برنامه AppleCare Plus اپل تحت تأثیر این موضوع قرار نمیگیرند. گرمن همچنین اشاره کرده که هر زمان تعویض سختافزاری مجاز باشد، اپل این موضوع را به مشتریان خود اطلاعرسانی خواهد کرد.
بنابراین اپل اکنون دلیل مهم دیگری دارد تا اختلافات خود با شرکت ماسیمو را برطرف کند. اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ هماکنون از طریق فروشگاه آنلاین اپل قابل خرید نیستند و تا ۲۴ دسامبر (۳ دی) نیز از فروشگاههای فیزیکی خارج خواهند شد. البته خردهفروشان شخص ثالث همچنان میتوانند به فروش این محصولات پوشیدنی ادامه دهند، اما عرضه آنها کاهش پیدا خواهد کرد، زیرا اپل از ارسال دستگاههای بیشتر منع شده است.
اختلاف بین اپل و ماسیمو به استفاده از پتنت مربوط به حسگر SpO2 تعبیهشده در اپل واچ سری ۶، ۷، ۸، ۹، اولترا و اولترا ۲ مربوط میشود. گفته میشود که اپل هماکنون روی یک بهروزرسانی نرمافزاری کار میکند که میتواند از نقض پتنتهای Masimo جلوگیری کند، هرچند این شرکت حوزه پزشکی معتقد است که مشکل اساساً به سختافزار مربوط میشود و تغییرات بیشتری باید انجام شود. همچنین تلاشهای اپل برای توقف ممنوعیت فروش اپل واچ اخیراً شکست خورده بود.